Co dziś naprawiamy?
Pęknięta sprężyna zawieszenia!
Dodatkowo:
- Ustawienie geometrii w technologii 3D
- Ogólna kontrola stanu technicznego + fotorelacja.
Dane pojazdu:
Samochód: | FORD FUSION |
Wersja silnikowa: | 1.4 80KM |
Rok produkcji: | 2011 |
Dlaczego sprężyny pękają?
Większość z nas wyobraża sobie, że pęknięciu sprężyny zawieszenia powinien towarzyszyć głośny trzask i wyraźny przechył samochodu. Rzeczywiście – zdarza się i tak, natomiast zdecydowanie częstszym scenariuszem jest niewielka zmiana prześwitu między kołem, a karoserią samochodu i idąca za tym nieświadomość ogromnego zagrożenia.
Zazwyczaj dochodzi na nich do rozwoju korozji, która osłabia ich konstrukcję. Do uszkodzenia sprężyn często dochodzi również na skutek zbyt dużego obciążenia samochodu.
O mały włos doszłoby do tragedii!
Trzeba przyznać, że właściciel pojazdu miał wyjątkowo dużo szczęścia. Pęknięty zwój sprężyny wysunął się na tyle, że ocierał o kręcącą się oponę. Z każdym obrotem koła dochodziło do zdzierania się opony, co mogło przyczynić się do jej wystrzału podczas jazdy. Dodatkowo pęknięta sprężyna spowodowała skrzywienie drążka kierowniczego, co nie umknęło oku naszego doświadczanego mechanika!
Usterka nie została zauważona na przeglądzie
Niestety fakt usytuowania sprężyny i jej zabudowania często powoduje, że pęknięcie zwoju umyka oku diagnosty. W warsztacie sprawa jest o tyle prostsza, że mechanik po wjeździe stanowiskowym ma zdecydowanie większą swobodę poruszania się wokół naprawianego samochodu, a samo zawieszenie jest odprężone – i co za tym idzie zwiększa się jego prześwit.
Warto przynajmniej raz do roku odwiedzić warsztat i zlecić mu przegląd zawieszenia. W naszym serwisie taki zabieg to koszt zaledwie 35.00 PLN!