Wymiana klocków oraz oleju w skrzyni, ustawienie geometrii
Tym razem do naszego serwisu trafił samochód z bardzo precyzyjną listą zadań do wykonania. Z całą pewnością cieszy fakt, że większość z usług została zlecona nam profilaktycznie, w trosce o niezawodność posiadanego modelu. Zdecydowanie podoba nam się takie podejście!
▪ Wymiana klocków osi przedniej i tylnej, |
▪ Wymiana oleju w skrzyni biegów automatycznej, |
▪ Ustawienie geometrii, |
▪ Przegląd stanu technicznego pojazdu. |
Samochód: | KIA CEE’D (JD) |
Wersja silnikowa: | 1.4 75KM |
Rok produkcji: | 2012 |
▪ Wykonanie napraw zgodnie z kosztorysem. |
Układ hamulcowy. Bez wątpienia jest to najważniejszy system w samochodzie. W przypadku omawianego modelu minimalna grubość tarcz hamulcowych osi przedniej wynosi 21,4 mm, dla tyłu natomiast jest to zaledwie 8,4 mm. Po dokonanych pomiarach ustaliliśmy, że stan tarcz hamulcowych nie budzi żadnych wątpliwości. Dodatkowo zmierzyliśmy zawartość wody w układzie hamulcowym – wynik był równie zadowalający.
Dodatkowo właściciel pojazdu zdecydował się na wymianę oleju w skrzyni biegów. Patrząc na przebieg samochodu, który wynosił 93 tyś km i nieznaną historię serwisową był to zdecydowanie bardzo dobry krok ku niezawodnej jeździe.
Olej w skrzyni biegów pełni dokładnie te same funkcje co olej w silniku, natomiast należy pamiętać, że odpowiada również za chłodzenie czy absorbowanie zanieczyszczeń krążących w układzie. Jego wymiana zdecydowanie zwiększa żywotność skrzyni i należy jej dokonywać zgodnie z zaleceniami producenta.
Pomiar zawieszenia okazał się formalnością.
Co jaki czas należy ustawiać geometrię?
Istnieje wiele symptomów sugerujących konieczność skontrolowania geometrii w samochodzie. Jednym z nich jest nierówne zużycie bieżnika opon oraz ściąganie samochodu podczas jazdy. Można również zaobserwować zwiększone spalanie, na skutek dodatkowych oporów w czasie jazdy. Bardzo uciążliwym bywa niski komfort prowadzenia, wymagający od kierowcy ciągłych korekt toru jazdy.
Coroczna kontrola ustawienia zawieszania często pozwala w porę zdiagnozować nadchodzący problem, który odpowiednio wcześnie wykryty może okazać się zdecydowanie tańszy w naprawie.