fbpx
Ciemny Jasny

Co dziś naprawiamy?

Weryfikacja przyczyny różnicy sił hamowania osi przedniej + wymiana oleju silnikowego

Dodatkowo:
  • Wymiana tarcz i klocków osi przedniej,
  • Kompletny serwis wszystkich filtrów + dedykowany olej,
  • Wymiana tulei wahacza osi przedniej,
  • Ogólna weryfikacja stanu technicznego pojazdu.
Dane pojazdu:
Samochód:CHEVROLET AVEO SEDAN (T300)
Wersja silnikowa:1.2 69KM
Rok produkcji:2012

Jaka jest dopuszczalna różnica w sile hamowania na tej samej osi?

Badanie na ogół przeprowadza się na stanowisku SKP (stacja kontroli pojazdów), na którym koła napędzane są przez rolki. Gdy diagnosta wciśnie pedał hamulca, wówczas mierzy się siłę hamowania danej osi. Wartość ta określona jest przepisami i powinna być sprawdzana przy każdym corocznym badaniu stanu technicznego pojazdu.

Może ona wynosić maksymalnie do 30 proc. różnicy między kołami na danej osi. Dla własnego jak i czyjegoś bezpieczeństwa warto zadbać o to żeby różnica ta nie przekraczała kilku procent i była możliwie bliska zera.

Zapieczone prowadnice zacisku hamulcowego

Prowadnice zacisków to proste w konstrukcji elementy w kształcie długich trzpieni, po których porusza się zacisk. Pozwalają one na dociśnięcie obydwu klocków do tarczy hamulcowej z zbliżoną siłą i w tym samym momencie. Stale narażone na kurz, piach i inny brud, zabezpieczone niewielką osłoną gumową bardzo często ulegają awarii. Wszelkie problemy z hamulcami warto więc diagnozować zaczynając od właśnie prowadnic zacisku..

Podobnie było w tym przypadku. Po ich rozruszaniu i wyczyszczeniu przystąpiliśmy do montażu nowego zestawu tarcz i klocków hamulcowych (koniecznie z nowym zestawem montażowym). Rozwiązało to problem zbyt dużej różnicy sił hamowania.

    Wymiana tulei wahacza + ustawienie zbieżności w technologii 3D

    W omawianym samochodzie wyeliminowaliśmy również problem w postaci naderwanej tylnej tulei przedniego wahacza. Zabieg ten polega na podmianie zużytej tulei metalowo-gumowej za pomocą prasy hydraulicznej.

    Jak rozpoznać uszkodzone tuleje wahacza?

    Najbardziej charakterystycznym sygnałem jest stukanie podczas jazdy nawet po nawierzchni pozornie pozbawionej większych nierówności. Często nawet najmniejsze luzy na tulei są zarówno słyszalne jak i odczuwalne. Możesz zauważyć problemy z prowadzeniem pojazdu -> np. wibracje na kierownicy. 

    Uszkodzone tuleje wahaczy wpływają na parametry ustawienia zawieszenia. Warto zatem od czasu do czasu sprawdzić bieżnik. Jeśli zauważysz, że opony zużywają się nierównomiernie, wówczas jest to czytelny znak, że najprawdopodobniej tuleje wahacza nadają się do wymiany!

    Sprawdzaj cyklicznie stan układu hamulcowego

    W naszym warsztacie weryfikacja powyższego układu jak i innych kluczowych elementów w Twoim samochodzie, to koszt zaledwie 35 PLN. Po przeprowadzeniu badania otrzymasz raport techniczny wraz z zdjęciami usterek!

    Czy podobał Ci się ten wpis?

    Kliknij w gwiazdkę żeby wystawić ocenę.

    Średnia ocena: 5 / 5. Liczba głosów: 8

    Jak dotąd nikt nie ocenił tego wpisu. Bądź pierwszy!

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Powiązane posty
    Call Now Button