fbpx
Ciemny Jasny

Co dziś naprawiamy?

Wymiana tylnej belki zawieszenia i przewodów hamulcowych

Dodatkowo:
  • Awaryjne otwarcia maski – wymiana cięgna,
  • Wymiana przewodów hamulcowych sztywnych i elastycznych,
  • Wymiana tarcz i klocków osi tylnej,
  • Ustawienie geometrii 3D,
  • Uszczelnienie zaworów zmiennych faz rozrządu,
  • Ogólna weryfikacja stanu technicznego pojazdu.
Dane pojazdu:
Samochód:BMW 1 (E87)
Wersja silnikowa:120 I 150KM
Rok produkcji:2005

Belka, wózek, kołyska, rama, czy wiesz o czym mowa?

Jednym z najczęściej spotykanych rozwiązań w naszych samochodach jest belka tylnej osi. To standard w każdym segmencie aut osobowych, również w crossoverach i SUV-ach. Rozwiązanie to stanowi kompromis pomiędzy właściwościami jezdnymi, a komfortem jazdy -> a do tego ma jeszcze jedną ważną zaletę. Jest wyjątkowo proste. Bo pomijając tuleje metalowo-gumowe, tak naprawdę nie ma w nim elementów podlegających okresowej wymianie.

Wydawałoby się w takim razie, że ewentualne naprawy nie powinny stanowić problemu nawet dla początkującego mechanika. W końcu co może pójść nie tak?

Houston, mamy problem! A jeszcze do porządku nie zaczęliśmy…

Każdy samochód, nieważne jak serwisowany prędzej czy później będzie się musiał zmierzyć z procesami wywołującymi korozję. Rdza jest naturalnym wrogiem stali i nie da się doraźnie zabezpieczyć przez tym zjawiskiem, można jedynie spowolnić jego eskalację.

W opisywanym przypadku BMW serii 1 mieliśmy do czynienia z bardzo zaawansowaną rdzą, która dosłownie zdyskwalifikowała tylną belkę z dalszego użytku – niestety, ale po stanie śrub mocujących mogliśmy również zapomnieć o standardowym demontażu jej jak i pozostałych elementów zawieszenia.

Co zrobić gdy śruby w Twoim samochodzie wyglądają podobnie?

W przypadkach, w których mamy do czynienia z tak zaawansowaną rdzą, a co za tym idzie całkowitą utratą możliwości odkręcenia – pozostają nam tylko doraźne metody demontażu. Nieocenionym narzędziem jest podgrzewacz indukcyjny do śrub, dzięki któremu jesteśmy wstanie zadziałać precyzyjnie i punktowo, bezpośrednio na elemencie, który próbujemy odkręcić. Urządzenie pozwala nam uniknąć uszkodzeń sąsiadujących elementów i jest zbawienne w przypadku średnio zapieczonych śrub. Tu jednak nie obyło się bez cięcia.

Co dalej? Wybrane rozwiązanie wymagało od nas kilku poprawek

W omawianej naprawie właściciel pojazdu zdecydował się dostarczyć nam używaną belkę osi tylnej. Ta również nosiła ślady korozji lecz była w zdecydowanie lepszym stanie niż jej poprzedniczka. Wykorzystaliśmy fakt ułatwionego dostępu i wymieniliśmy najważniejsze tuleje i uszkodzone wahacze, a samą belkę oczyściliśmy z powierzchownej rdzy i punktowo zabezpieczyliśmy. Uzupełniliśmy również wszystkie śruby regulacyjne zawieszenia (tzw. mimośrody), których stan mogliście zobaczyć na początku tej fotorelacji, a które są kluczowe do prawidłowego ustawienia zawieszenia na stanowisku do geometrii 3D.

Tak rozległy zakres prac wymagał od naszego doświadczonego mechanika demontażu dyferencjału oraz układu wydechowego. W takich sytuacjach zawsze poświęcamy czas na inspekcję odkręconych elementów. Dodatkowo zważywszy na ułatwiony dostęp mogliśmy się skupić na wymienia przewodów sztywnych i elastycznych układu hamulcowego, które również wymagały pilnej wymiany.

1. 
Czy podoba Ci się nasz blog i taka forma relacjonowania napraw?

Zobacz fotorelację z naprawy Twojego auta!

W naszym serwisie w Zabrzu weryfikacja Twojego BMW, to koszt zaledwie 35,00 PLN. Po przeprowadzeniu badania otrzymasz raport techniczny wraz z zdjęciami usterek!

Nieoczekiwany wydatek? Skorzystaj z sytemu płatności RATY 0%

A może czas najwyższy na porządny przegląd lub zakup nowych opon? Nie musisz naruszać swojego domowego budżetu – z naszym systemem ratalnym wykonasz wszelkie niezbędne naprawy -> jesteśmy pierwszym warsztatem z taką ofertą!

W trosce o naszych klientów i ich samochody oferujemy NAPRAWY NA RATY – szybko, wygodnie i bez żadnych prowizji.

Czy podobał Ci się ten wpis?

Kliknij w gwiazdkę żeby wystawić ocenę.

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba głosów: 45

Jak dotąd nikt nie ocenił tego wpisu. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane posty
Call Now Button