Co dziś naprawiamy?
Wymiana tylnej belki zawieszenia i przewodów hamulcowych
Dodatkowo:
- Awaryjne otwarcia maski – wymiana cięgna,
- Wymiana przewodów hamulcowych sztywnych i elastycznych,
- Wymiana tarcz i klocków osi tylnej,
- Ustawienie geometrii 3D,
- Uszczelnienie zaworów zmiennych faz rozrządu,
- Ogólna weryfikacja stanu technicznego pojazdu.
Dane pojazdu:
Samochód: | BMW 1 (E87) |
Wersja silnikowa: | 120 I 150KM |
Rok produkcji: | 2005 |
Belka, wózek, kołyska, rama, czy wiesz o czym mowa?
Jednym z najczęściej spotykanych rozwiązań w naszych samochodach jest belka tylnej osi. To standard w każdym segmencie aut osobowych, również w crossoverach i SUV-ach. Rozwiązanie to stanowi kompromis pomiędzy właściwościami jezdnymi, a komfortem jazdy -> a do tego ma jeszcze jedną ważną zaletę. Jest wyjątkowo proste. Bo pomijając tuleje metalowo-gumowe, tak naprawdę nie ma w nim elementów podlegających okresowej wymianie.
Wydawałoby się w takim razie, że ewentualne naprawy nie powinny stanowić problemu nawet dla początkującego mechanika. W końcu co może pójść nie tak?
Houston, mamy problem! A jeszcze do porządku nie zaczęliśmy…
Każdy samochód, nieważne jak serwisowany prędzej czy później będzie się musiał zmierzyć z procesami wywołującymi korozję. Rdza jest naturalnym wrogiem stali i nie da się doraźnie zabezpieczyć przez tym zjawiskiem, można jedynie spowolnić jego eskalację.
W opisywanym przypadku BMW serii 1 mieliśmy do czynienia z bardzo zaawansowaną rdzą, która dosłownie zdyskwalifikowała tylną belkę z dalszego użytku – niestety, ale po stanie śrub mocujących mogliśmy również zapomnieć o standardowym demontażu jej jak i pozostałych elementów zawieszenia.
Co zrobić gdy śruby w Twoim samochodzie wyglądają podobnie?
W przypadkach, w których mamy do czynienia z tak zaawansowaną rdzą, a co za tym idzie całkowitą utratą możliwości odkręcenia – pozostają nam tylko doraźne metody demontażu. Nieocenionym narzędziem jest podgrzewacz indukcyjny do śrub, dzięki któremu jesteśmy wstanie zadziałać precyzyjnie i punktowo, bezpośrednio na elemencie, który próbujemy odkręcić. Urządzenie pozwala nam uniknąć uszkodzeń sąsiadujących elementów i jest zbawienne w przypadku średnio zapieczonych śrub. Tu jednak nie obyło się bez cięcia.
Co dalej? Wybrane rozwiązanie wymagało od nas kilku poprawek
W omawianej naprawie właściciel pojazdu zdecydował się dostarczyć nam używaną belkę osi tylnej. Ta również nosiła ślady korozji lecz była w zdecydowanie lepszym stanie niż jej poprzedniczka. Wykorzystaliśmy fakt ułatwionego dostępu i wymieniliśmy najważniejsze tuleje i uszkodzone wahacze, a samą belkę oczyściliśmy z powierzchownej rdzy i punktowo zabezpieczyliśmy. Uzupełniliśmy również wszystkie śruby regulacyjne zawieszenia (tzw. mimośrody), których stan mogliście zobaczyć na początku tej fotorelacji, a które są kluczowe do prawidłowego ustawienia zawieszenia na stanowisku do geometrii 3D.
Tak rozległy zakres prac wymagał od naszego doświadczonego mechanika demontażu dyferencjału oraz układu wydechowego. W takich sytuacjach zawsze poświęcamy czas na inspekcję odkręconych elementów. Dodatkowo zważywszy na ułatwiony dostęp mogliśmy się skupić na wymienia przewodów sztywnych i elastycznych układu hamulcowego, które również wymagały pilnej wymiany.
Zobacz fotorelację z naprawy Twojego auta!
W naszym serwisie w Zabrzu weryfikacja Twojego BMW, to koszt zaledwie 35,00 PLN. Po przeprowadzeniu badania otrzymasz raport techniczny wraz z zdjęciami usterek!
Nieoczekiwany wydatek? Skorzystaj z sytemu płatności RATY 0%
A może czas najwyższy na porządny przegląd lub zakup nowych opon? Nie musisz naruszać swojego domowego budżetu – z naszym systemem ratalnym wykonasz wszelkie niezbędne naprawy -> jesteśmy pierwszym warsztatem z taką ofertą!
W trosce o naszych klientów i ich samochody oferujemy NAPRAWY NA RATY – szybko, wygodnie i bez żadnych prowizji.