Co dziś naprawiamy?
Wymiana tłumika środkowego, przewodów hamulcowych oraz płynu hamulcowego
Zgłoszone usterki:
- Wymiana środkowego łącznika rury wydechowej,
- Weryfikacja wycieków z skrzyni biegów,
Dane pojazdu:
Samochód: | SKODA FABIA |
Wersja silnikowa: | 1.2 54KM |
Rok produkcji: | 2004 |
Krótki komentarz:
Samochód trafił do nas świeżo po przeglądzie na stacji kontroli pojazdów. Niestety poza wytycznymi diagnosty auto borykało się z kilkoma poważnymi problemami, a jeden z nich dotyczył układu hamulcowego.
Zdecydowanie najważniejszą kwestią w samochodzie były mocno spękane (sparciałe) przewody elastyczne układu hamulcowego osi przedniej. Każde hamowanie generowało spore ryzyko rozerwania przewodu, a w konsekwencji całkowitej utraty możliwości zahamowania.
W przypadku układu wydechowego poza zdiagnozowaną na SKP obejmą do wymiany było rozwarstwione i nieszczelne złącze elastyczne oraz tłumik środkowy. Końcowa część wydechu mimo lat pozostawała szczelna, a jej stan nie budził żadnych naszych wątpliwości.
Szczegółowa weryfikacja stanu technicznego pojazdu wykonana przez naszego doświadczonego mechanika zalecała:
- Wymiana złącza elastycznego,
- Wymiana tłumika środkowego,
- Wymiana osłon amortyzatorów,
- Wymiana przewodów elastycznych,
- Wymiana płynu hamulcowego,
- Wymiana czujnika biegu wstecznego.
Wyciek związany z skrzynią biegów okazał się niegroźną usterką spowodowaną uszkodzonym włącznikiem świateł cofania. Po jego wymianie i uzupełnieniu oleju w skrzyni pozostało nam wymyć podwozie samochodu. Stan auta nie budzi już żadnych wątpliwości.