fbpx
Ciemny Jasny

Co dziś naprawiamy?

Wymiana tłumika środkowego, przewodów hamulcowych oraz płynu hamulcowego

Zgłoszone usterki:
  • Wymiana środkowego łącznika rury wydechowej,
  • Weryfikacja wycieków z skrzyni biegów,
Dane pojazdu:
Samochód:SKODA FABIA
Wersja silnikowa: 1.2 54KM
Rok produkcji:2004
Krótki komentarz:

Samochód trafił do nas świeżo po przeglądzie na stacji kontroli pojazdów. Niestety poza wytycznymi diagnosty auto borykało się z kilkoma poważnymi problemami, a jeden z nich dotyczył układu hamulcowego.

Zdecydowanie najważniejszą kwestią w samochodzie były mocno spękane (sparciałe) przewody elastyczne układu hamulcowego osi przedniej. Każde hamowanie generowało spore ryzyko rozerwania przewodu, a w konsekwencji całkowitej utraty możliwości zahamowania.

W przypadku układu wydechowego poza zdiagnozowaną na SKP obejmą do wymiany było rozwarstwione i nieszczelne złącze elastyczne oraz tłumik środkowy. Końcowa część wydechu mimo lat pozostawała szczelna, a jej stan nie budził żadnych naszych wątpliwości.

Szczegółowa weryfikacja stanu technicznego pojazdu wykonana przez naszego doświadczonego mechanika zalecała:

  • Wymiana złącza elastycznego,
  • Wymiana tłumika środkowego,
  • Wymiana osłon amortyzatorów,
  • Wymiana przewodów elastycznych,
  • Wymiana płynu hamulcowego,
  • Wymiana czujnika biegu wstecznego.

Wyciek związany z skrzynią biegów okazał się niegroźną usterką spowodowaną uszkodzonym włącznikiem świateł cofania. Po jego wymianie i uzupełnieniu oleju w skrzyni pozostało nam wymyć podwozie samochodu. Stan auta nie budzi już żadnych wątpliwości.

Czy podobał Ci się ten wpis?

Kliknij w gwiazdkę żeby wystawić ocenę.

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba głosów: 5

Jak dotąd nikt nie ocenił tego wpisu. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Powiązane posty