fbpx
Ciemny Jasny

Wykonujemy ją przy użyciu specjalistycznego sprzętu z kamerami o bardzo wysokiej rozdzielczości.

Ustawienie geometrii kół oraz zbieżności auta w technologii trójwymiarowego pomiaru (3D) to gwarancja bardzo szybkiego i dokładnego odczytu parametrów zawieszenia w Twoim samochodzie. Parametry wyświetlane są na bieżąco na monitorze urządzenia, dzięki czemu mechanik może stale kontrolować nastawy, na których operuje.

Kiedy należy sprawdzić ustawienie układu jezdnego?

Zalecana jest profilaktyczna weryfikacja geometrii 3D przynajmniej raz do roku. Dzięki temu jesteśmy wstanie wykryć oraz naprawić nieprawidłowości na ich wczesnym stadium – co pozwala znacznie ograniczyć koszty. Weryfikacji powinna mieć również miejsce w sytuacji, w której odczuwalne będą jedne z następujących symptomów:

  • przekrzywienie kierownicy podczas jazdy na wprost,
  • wibracje odczuwalne na kierownicy,
  • uciążliwe i stałe korekty toru jazdy.

Bardzo dobrą praktyką jest weryfikacja zbieżności oraz geometrii podczas sezonowej wymiany opon z zimowych na letnie i odwrotnie. Koszt pomiarów w naszym serwisie wynosi zaledwie 35zł brutto!

Złota zasada: zwróć uwagę na stan swoich opon oraz zadbaj o odpowiednie ciśnienie w kołach.

Źle ustawiona geometria kół wpływa negatywnie na ich równomierne zużycie. Odchylenia od ustalonych parametrów zawieszenia przyspieszają zużycie opon, a ich nieodwracalne uszkodzenie może nastąpić niesłychanie szybko.

Jeżeli nie wiesz czy Twoje opony są nadmiernie zużywane koniecznie odwiedź nasz warsztat. Nasz doświadczony mechanik wykona wstępną weryfikację oraz sprawdzi stan techniczny Twojego pojazdu.

Czy geometria kół i zbieżność to to samo?

Nie – to dwie różne usługi. Zbieżność to składowa geometrii kół, która określa ustawienie kół w stosunku do osi wzdłużnej pojazdu. Ze zbieżnością mamy do czynienia wtedy, gdy odległość między przednimi częściami opon jest mniejsza niż pomiędzy tylnymi. Innymi słowy koła się “zjeżdżają”.

Kiedy należy regulować zbieżność i geometrię kół?

Konieczne jest regulowanie tych wartości podczas każdej ingerencji w zawieszenie bądź układ kierowniczy – niezwłocznie po wykonanych naprawach! Pamiętaj, że w dzisiejszych rozwiązaniach motoryzacyjnych nawet niepozorna wymiana sprzęgła czy turbosprężarki może powodować konieczność demontażu zawieszenia.

Czy podobał Ci się ten wpis?

Kliknij w gwiazdkę żeby wystawić ocenę.

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba głosów: 46

Jak dotąd nikt nie ocenił tego wpisu. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Powiązane posty

Wymiana opon

Dlaczego wymiana opon jest taka ważna? Czy podobał Ci się ten wpis? Kliknij w gwiazdkę żeby wystawić ocenę.…