Co dziś naprawiamy?
Regeneracja turbosprężarki, wymiana filtrów, serwis klimatyzacji
Dodatkowo:
- Wymiana reflektorów oraz kierownicy,
- Azotowodorowy test szczelności klimatyzacji,
- Wymiana płynu hamulcowego,
- Ogólna weryfikacja stanu technicznego pojazdu.
Dane pojazdu:
Samochód: | ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON |
Wersja silnikowa: | 1.9 JTDM 150KM |
Rok produkcji: | 2009 |
Co może być przyczyną wycieków oleju z turbosprężarki?
Umiejętność właściwej diagnostyki problemów związanych z turbinami ma coraz większe znaczenie dla każdego warsztatu – w końcu nie jest to już domena tylko samochodów z silnikiem diesla. W zasadzie w większości nowych samochodów, niezależnie od rodzaju paliwa możemy spodziewać się, że jednostka (silnik) będzie turbodoładowana. Oto kilka możliwych przyczyn wycieków z turbosprężarki:
- utrudniony spływ oleju z turbosprężarki, spowodowany problemami z przewodem powrotnym,
- problemy z odmą (nadciśnienie w skrzyni korbowej),
- zbyt wysoki poziom oleju silnikowego,
- uszkodzenia wynikające z zatkania filtra cząstek stałych lub katalizatora.
Czy można samemu wymienić turbosprężarkę?
Teoretycznie wymianę turbiny można wykonać samemu. Jednak na ogół jest to zadanie bardzo skomplikowane, wymagające dokładnej znajomości budowy i działania poszczególnych elementów silnika. Niewątpliwie najważniejszym krokiem jest właściwe zdiagnozowanie przyczyny usterki jak i odpowiednie kroki przygotowawcze. Kluczowym jest weryfikacja układu dolotowego, czyszczenie intercoolera czy podzespołów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin (katalizator, filtr cząstek stałych, zawór recyrkulacji spalin) na wymianie oleju i filtrów kończąc.
Dostęp do turbosprężarki w wielu samochodach jest bardzo utrudniony i ze względu na małą ilość miejsca często konieczny jest demontaż ramy pomocniczej, półosi czy pasa przedniego. Dlatego ważne by całą operację przeprowadzić z należytą starannością.
Czy trzeba wymienić olej po wymianie turbosprężarki?
Przed montażem nowej lub zregenerowanej turbosprężarki wymiana oleju silnikowego jest czynnością obowiązkową. W starym oleju znajdować się mogą ciała obce i inne zanieczyszczenia, takie jak opiłki metalu czy złogi olejowe, które przyczynić się mogą do ponownej awarii nowo zamontowanej turbiny. Dodatkowo pamiętaj, że stary olej silnikowy nie posiada już takich właściwości smarnych, które są kluczowe dla pracy precyzyjnie spasowanej turbosprężarki.
Wjazd stanowiskowy to idealny czas na weryfikację stanu technicznego pojazdu
Wszystkie usterki możesz zobaczysz bezpośrednio w swoim telefonie -> w aplikacji Klub MOTOER.