Co dziś naprawiamy?
Wymiana tarcz i klocków, rozrząd, uszczelnienie wybieraka skrzyni biegów
Zgłoszone usterki:
- Brak możliwości zmiany biegów,
- Sprawdzenie i uzupełnienie oświetlenia,
- Uszczelnienie wycieków z silnika,
- Kontrola stanu technicznego pojazdu.
Dane pojazdu:
Samochód: | FORD FOCUS II |
Wersja silnikowa: | 1.4 80KM |
Rok produkcji: | 2005 |
Krótki komentarz:
Po dostarczeniu niesprawnego samochodu i ulokowania go na stanowisku serwisowym, nasz mechanik szybko zlokalizował przyczynę uniemożliwiającą zmianę biegów. Powodem było nieprawidłowe poprowadzenie linek zmiany biegów, a w konsekwencji uszkodzenie ich mocowania. Dodatkowo stwierdziliśmy duży wyciek z wybieraka skrzyni.
Weryfikacja stanu technicznego pojazdu obnażyła kilka poważnych problemów związanych z samochodem. Zlokalizowaliśmy m.in.:
- Wyciek z pokrywy zaworów,
- Wyciek z uszczelniacza wału korbowego,
- Zerwane tylne tuleje przedniego wahacza,
- Zerwane tuleje wahacza wzdłużnego,
- Zapieczone jarzma hamulcowe osi tylnej,
- Przekroczoną grubość minimalną tarcz hamulcowych osi przedniej.
Mimo obiekcji do układu hamulcowego to wycieki generowały największe zagrożenie dla sprawności omawianego samochodu. Spowodowały one zaolejenie paska rozrządu, a stan też generuje poważne ryzyko jego zerwania, co zaś prowadzi do kosztownego remontu silnika.