fbpx
Ciemny Jasny

Co dziś naprawiamy?

Wymiana sprzęgła, ustawienie zbieżności, wymiana rozrządu oraz zaworu EGR, weryfikacja hamulca ręcznego

Zgłoszony zakres prac:
  • Serwis olejowy z wymianą filtra powietrza,
  • Poprawny montaż zderzaka tył,
  • Diagnoza braku mocy po rozgrzaniu silnika,
  • Wymiana kompletnego rozrządu,
  • Weryfikacja pisków z układu klinowego,
  • Weryfikacja pracy zespołu sprzęgła.
Dane pojazdu:
Samochód:TOYOTA YARIS
Wersja silnikowa:1.4 D4D 90KM
Rok produkcji:2006
Krótki komentarz:

Czas na znany i bardzo popularny samochód, przy którym mieliśmy nieco więcej pracy. Naprawę postanowiliśmy rozpocząć od weryfikacji problemów z brakiem doładowania turbosprężarki. Towarzyszyło temu nadmierne dymienie, a symptomy te objawiały się po przejechaniu ok 20 km lub osiągnięciu temperatury roboczej silnika. Usterka nie generowała żadnego błędu w sterowniku silnika.

Naszą ścieżkę diagnostyczną rozpoczęliśmy od sprawdzenia najczęstszej przyczyny opisywanych problemów, która i tym razem okazała się słusznym tropem. Odpowiedzialny za braku mocy ponownie okazał się zawór recyrkulacji spalin (EGR), a po jego wymianie praca jednostki wróciła do normy.

Dodatkowo po wykonaniu przeglądu stanu technicznego pojazdu stwierdziliśmy:

  • Pęknięte sprężyny osi przedniej,
  • Uszkodzone osłony amortyzatorów,
  • Wyciek z chłodnicy spalin,
  • Uszkodzony pasek wielorowkowy,
  • Pękniętą okładzinę szczęk hamulcowych,
  • Nieprawidłową pracę zespołu sprzęgła.

Mocno uciążliwym problemem w samochodzie był ostatni punkt z powyższej listy. W wyniku wyeksploatowanego docisku sprzęgła samochód miał problemy z odpalaniem, coraz trudniejsza była również zmiana biegów. Konieczna była:

  • Wymiana sprzęgła,
  • Wymiana łożyska oporowego.

Czy podobał Ci się ten wpis?

Kliknij w gwiazdkę żeby wystawić ocenę.

Średnia ocena: 4,4 / 5. Liczba głosów: 7

Jak dotąd nikt nie ocenił tego wpisu. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Powiązane posty