Co dziś naprawiamy?
Wymiana sprzęgła, ustawienie zbieżności, wymiana rozrządu oraz zaworu EGR, weryfikacja hamulca ręcznego
Zgłoszony zakres prac:
- Serwis olejowy z wymianą filtra powietrza,
- Poprawny montaż zderzaka tył,
- Diagnoza braku mocy po rozgrzaniu silnika,
- Wymiana kompletnego rozrządu,
- Weryfikacja pisków z układu klinowego,
- Weryfikacja pracy zespołu sprzęgła.
Dane pojazdu:
Samochód: | TOYOTA YARIS |
Wersja silnikowa: | 1.4 D4D 90KM |
Rok produkcji: | 2006 |
Krótki komentarz:
Czas na znany i bardzo popularny samochód, przy którym mieliśmy nieco więcej pracy. Naprawę postanowiliśmy rozpocząć od weryfikacji problemów z brakiem doładowania turbosprężarki. Towarzyszyło temu nadmierne dymienie, a symptomy te objawiały się po przejechaniu ok 20 km lub osiągnięciu temperatury roboczej silnika. Usterka nie generowała żadnego błędu w sterowniku silnika.
Naszą ścieżkę diagnostyczną rozpoczęliśmy od sprawdzenia najczęstszej przyczyny opisywanych problemów, która i tym razem okazała się słusznym tropem. Odpowiedzialny za braku mocy ponownie okazał się zawór recyrkulacji spalin (EGR), a po jego wymianie praca jednostki wróciła do normy.
Dodatkowo po wykonaniu przeglądu stanu technicznego pojazdu stwierdziliśmy:
- Pęknięte sprężyny osi przedniej,
- Uszkodzone osłony amortyzatorów,
- Wyciek z chłodnicy spalin,
- Uszkodzony pasek wielorowkowy,
- Pękniętą okładzinę szczęk hamulcowych,
- Nieprawidłową pracę zespołu sprzęgła.
Mocno uciążliwym problemem w samochodzie był ostatni punkt z powyższej listy. W wyniku wyeksploatowanego docisku sprzęgła samochód miał problemy z odpalaniem, coraz trudniejsza była również zmiana biegów. Konieczna była:
- Wymiana sprzęgła,
- Wymiana łożyska oporowego.