Co dziś naprawiamy?
Wymiana amortyzatorów, cylinderków hamulcowych oraz spawanie tłumika
Zgłoszony zakres prac:
- Wymiana oleju wraz z kompletem filtrów,
- Różnica sił hamowania osi tylnej,
- Weryfikacja układu wydechowego,
- Prawdopodobnie luz na sworzniach wahacza,
- Weryfikacja stanu technicznego samochodu.
Dane pojazdu:
Samochód: | CHEVROLET AVEO (T300) |
Wersja silnikowa: | 1.4 100KM |
Rok produkcji: | 2011 |
Krótki komentarz:
Czas na kolejny skrót dnia! Tym razem skupiliśmy na znanym i często widywanym na naszych drogach Chevrolecie Aveo w wersji sedan. Samochód cierpiał na typowe i eksploatacyjne usterki, o które nie trudno w 11 letnim samochodzie. Po przeprowadzonej weryfikacji stanu technicznego stwierdziliśmy m.in.:
- Rozcieknięte amortyzatory osi przedniej i tylnej,
- Uszkodzone osłony i odboje amortyzatorów,
- Luz na obu łącznikach stabilizatora,
- Nieszczelne złącze elastyczne oraz tłumik końcowy,
- Wyciek olej z uszczelniacza wału korbowego,
Sugerowano nam wyeksploatowane sworznie wahacza, jednak to łączniki stabilizatora generowały głośny stukot w zawieszeniu. Dodatkowo zajęliśmy się poważnym wyciekiem oleju z simmeringu wału korbowego od strony koła pasowego.
Świetną wiadomością okazał się fakt, że tłumik nadawał się do pospawania, dzięki czemu nie była konieczna jego wymiana. Podobnie było z układem hamulcowym, który w głównej mierzy wystarczyło wyczyścić i wyregulować.