Co dziś naprawiamy?
Nieoczekiwany wyciek płynu hamulcowego
Dodatkowo:
- Wymiana końcówki drążka kierowniczego,
- Poprawienie montażu nadkola,
- Ogólna weryfikacja stanu technicznego pojazdu.
Dane pojazdu:
Samochód: | OPEL AGILA |
Wersja silnikowa: | 1.2 16V 75KM |
Rok produkcji: | 2001 |
Wymiana końcówek drążka układu kierowniczego
Czy w Twoim samochodzie coś stuka i puka? To może być zużyta końcówka drążka kierowniczego! Wymiana tej części jest bardzo prosta i nie niesie za sobą dużych wydatków.
Końcówka drążka kierowniczego łączy zwrotnicę koła z drążkiem, a co za tym idzie przekładnią kierowniczą. Podobnie jak inne, często bliźniacze w budowie elementy zawieszenia z czasem się zużywa i wymaga wymiany. Uszkodzona końcówka drążka może wpływać na zbieżność kół i w konsekwencji skrócić czas eksploatacji opon!
Najczęstsze objawy uszkodzonych końcówek drążka kierowniczego to:
- dźwięki z okolic przednich kół (stukanie, pukanie), słyszalne nawet w czasie skręcania w miejscu, na włączonym jak i wyłączonym silniku,
- luzy i wibracje w układzie kierowniczym – wyczuwalne na kierownicy,
- obniżony komfort jazdy (gorsze tłumienie nierówności, słabsza reakcja na ruchy kierownicą, konieczność częstej korekty toru jazdy).
Jeżeli w Twoim samochodzie występują symptomy z powyższej listy, to koniecznie umów się na weryfikację stanu technicznego Twojego auta.
Przewody hamulcowe: sprawdź zanim będzie za późno
O wielkim szczęściu może mówić Klientka omawianego samochodu. Podczas rutynowej weryfikacji stanu technicznego pojazdu doszło do rozszczelnienia stalowego przewodu hamulcowego!
Sprawne przewody hamulcowe bez żadnego problemu potrafią wytrzymać gwałtowne hamowanie, a co za tym idzie ciśnienie sięgające nawet 100 barów. Niestety nie są odporne na czynniki atmosferyczne i w skrajnych przypadkach potrafią pękać nawet w kilkuletnich samochodach!
Powodem tak niebezpiecznej sytuacji jest nasilająca się korozja przewodów hamulcowych wykonywanych najczęściej ze stali. W przypadku przewodów elastycznych na ogół mówimy o utracie właściwości materiału elastycznego, z którego są wykonane. W obu przypadkach zużyte przewody nie dają o sobie znać i jeżeli ich zły stan nie zostanie dostrzeżony, kierowca może użytkować auto nie będąc świadomym ogromnego ryzyka.
Czasami nawet zwykły wjazd stanowiskowy, a co za tym idzie naprężenia karoserii podczas podnoszenia samochodu mogą spowodować rozczelnienie skorodowanych przewodów hamulcowych. Sytuacja ta też często ma miejsce podczas corocznego przeglądu na rolkach pomiarowych.
W naszym serwisie doświadczony mechanik każdorazowo sprawdzamy stan układu hamulcowego – niezależnie od rodzaju zleconych napraw.