fbpx
Ciemny Jasny

Co dziś naprawiamy?

Nieoczekiwany wyciek płynu hamulcowego

Dodatkowo:
  • Wymiana końcówki drążka kierowniczego,
  • Poprawienie montażu nadkola,
  • Ogólna weryfikacja stanu technicznego pojazdu.
Dane pojazdu:
Samochód:OPEL AGILA
Wersja silnikowa:1.2 16V 75KM
Rok produkcji:2001

Wymiana końcówek drążka układu kierowniczego

Czy w Twoim samochodzie coś stuka i puka? To może być zużyta końcówka drążka kierowniczego! Wymiana tej części jest bardzo prosta i nie niesie za sobą dużych wydatków. 

Końcówka drążka kierowniczego łączy zwrotnicę koła z drążkiem, a co za tym idzie przekładnią kierowniczą. Podobnie jak inne, często bliźniacze w budowie elementy zawieszenia z czasem się zużywa i wymaga wymiany. Uszkodzona końcówka drążka może wpływać na zbieżność kół i w konsekwencji skrócić czas eksploatacji opon!

Najczęstsze objawy uszkodzonych końcówek drążka kierowniczego to:

  • dźwięki z okolic przednich kół (stukanie, pukanie), słyszalne nawet w czasie skręcania w miejscu, na włączonym jak i wyłączonym silniku,
  • luzy i wibracje w układzie kierowniczym – wyczuwalne na kierownicy,
  • obniżony komfort jazdy (gorsze tłumienie nierówności, słabsza reakcja na ruchy kierownicą, konieczność częstej korekty toru jazdy).

Jeżeli w Twoim samochodzie występują symptomy z powyższej listy, to koniecznie umów się na weryfikację stanu technicznego Twojego auta.

Przewody hamulcowe: sprawdź zanim będzie za późno

O wielkim szczęściu może mówić Klientka omawianego samochodu. Podczas rutynowej weryfikacji stanu technicznego pojazdu doszło do rozszczelnienia stalowego przewodu hamulcowego!

Sprawne przewody hamulcowe bez żadnego problemu potrafią wytrzymać gwałtowne hamowanie, a co za tym idzie ciśnienie sięgające nawet 100 barów. Niestety nie są odporne na czynniki atmosferyczne i w skrajnych przypadkach potrafią pękać nawet w kilkuletnich samochodach!

Powodem tak niebezpiecznej sytuacji jest nasilająca się korozja przewodów hamulcowych wykonywanych najczęściej ze stali. W przypadku przewodów elastycznych na ogół mówimy o utracie właściwości materiału elastycznego, z którego są wykonane. W obu przypadkach zużyte przewody nie dają o sobie znać i jeżeli ich zły stan nie zostanie dostrzeżony, kierowca może użytkować auto nie będąc świadomym ogromnego ryzyka.

Czasami nawet zwykły wjazd stanowiskowy, a co za tym idzie naprężenia karoserii podczas podnoszenia samochodu mogą spowodować rozczelnienie skorodowanych przewodów hamulcowych. Sytuacja ta też często ma miejsce podczas corocznego przeglądu na rolkach pomiarowych.

W naszym serwisie doświadczony mechanik każdorazowo sprawdzamy stan układu hamulcowego – niezależnie od rodzaju zleconych napraw.

Może nam pomożesz? Co roku o tej porze zastanawia nas jedna kwestia ->

1. 
Jesteś przed czy po wymianie opon na letnie?

Czy podobał Ci się ten wpis?

Kliknij w gwiazdkę żeby wystawić ocenę.

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba głosów: 13

Jak dotąd nikt nie ocenił tego wpisu. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane posty
Call Now Button