Co dziś naprawiamy?
Falujące obroty na zimnym silniku, zwiększone spalanie, piski z okolic silnika
Dodatkowo:
- Tzw. strzelanie z tłumika końcowego,
- Weryfikacja wycieków z silnika,
- Ogólna kontrola stanu technicznego pojazdu.
Dane pojazdu:
Samochód: | SEAT LEON |
Wersja silnikowa: | 1.6 102KM |
Rok produkcji: | 2000 |
Krótki komentarz:
Podwyższone spalanie i nierówna praca silnika to niewątpliwa jedne z najbardziej niechcianych usterek w samochodzie. Sprawa okazała się o tyle skomplikowana, że w samochodzie zamontowano przepływomierz oraz przepustnicę z zupełnie innego modelu samochodu. Nie przeszkadzało to jednak naszemu mechanikowi w celu postawienia trafnej diagnozy. Winowajcą wyżej wspomnianych bolączek jak i charakterystycznego „strzelania” z układu wydechowego okazała się sonda lambda.
Po jej wymianie kultura pracy jednostki znacznie się poprawiła, a my mogliśmy przystąpić do eliminacji wycieków z silnika. Te mimo, że rozległe okazały się błahe w eliminacji.
Powodem wycieków był zaledwie oring korka wlewu oleju oraz nieszczelna odma, co jest standardową usterką w tej jednostce.
Ogólna weryfikacja pojazdu wykazała dodatkowo luz na łącznikach stabilizatora oraz spękany pasek klinowy, wyregulowaliśmy również hamulec ręczny. Czas na najtrudniejsze zadanie: mycie silnika oraz skrzyni biegów. 😉