Ciemny Jasny

Co dziś naprawiamy?

Falujące obroty na zimnym silniku, zwiększone spalanie, piski z okolic silnika

Dodatkowo:
  • Tzw. strzelanie z tłumika końcowego,
  • Weryfikacja wycieków z silnika,
  • Ogólna kontrola stanu technicznego pojazdu.
Dane pojazdu:
Samochód:SEAT LEON
Wersja silnikowa:1.6 102KM
Rok produkcji:2000
Krótki komentarz:

Podwyższone spalanie i nierówna praca silnika to niewątpliwa jedne z najbardziej niechcianych usterek w samochodzie. Sprawa okazała się o tyle skomplikowana, że w samochodzie zamontowano przepływomierz oraz przepustnicę z zupełnie innego modelu samochodu. Nie przeszkadzało to jednak naszemu mechanikowi w celu postawienia trafnej diagnozy. Winowajcą wyżej wspomnianych bolączek jak i charakterystycznego „strzelania” z układu wydechowego okazała się sonda lambda.

Po jej wymianie kultura pracy jednostki znacznie się poprawiła, a my mogliśmy przystąpić do eliminacji wycieków z silnika. Te mimo, że rozległe okazały się błahe w eliminacji.

Powodem wycieków był zaledwie oring korka wlewu oleju oraz nieszczelna odma, co jest standardową usterką w tej jednostce.

Ogólna weryfikacja pojazdu wykazała dodatkowo luz na łącznikach stabilizatora oraz spękany pasek klinowy, wyregulowaliśmy również hamulec ręczny. Czas na najtrudniejsze zadanie: mycie silnika oraz skrzyni biegów. 😉

Czy podobał Ci się ten wpis?

Kliknij w gwiazdkę żeby wystawić ocenę.

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba głosów: 21

Jak dotąd nikt nie ocenił tego wpisu. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane posty
Call Now Button