Czy zawsze warto brnąć w naprawę?
Przed tą decyzją musiał stanąć właściciel wspomnianego BMW serii 3. Samochód trafił do nas w celu wymiany żarników, które zakupił i dostarczył nam klient. Jest to rutynowy zabieg, więc niezwłocznie przystąpiliśmy do zleconych czynności. Szybko jednak okazało się, że nie będzie to standardowa naprawa.
▪ Nie działa xenon od strony kierowcy – wymiana żarników. |
Samochód: | BMW 3 (E46) |
Wersja silnikowa: | 318 D 116KM |
Rok produkcji: | 2004 |
▪ Wymiana reflektorów na inne. |
Już na starcie naszą uwagę przykuł fatalny stan obu reflektorów. O ile niejednokrotnie polerowaliśmy zarysowane lampy, o tyle w tym przypadku mowa była o na prawdę głębokich i licznych rysach. Spolerowanie szkieł, na pewno spowodowałoby znaczącą poprawę ich stanu i przyczyniłoby się do lepszego oświetlania drogi, natomiast nie uzyskalibyśmy satysfakcjonującego efektu, który świadczyłby o dobrze wykonanej usłudze.
Nasze obawy potwierdził również stan samej instalacji elektrycznej wewnątrz reflektorów. Przewody okazały się być wielokrotnie izolowane, a niektóre z kabli połączone zwyczajną skrętką.
Jakie było najlepsze wyjście z sytuacji?
Nawet z zmatowiałej lampy można “coś wyciągnąć”. Potwierdziliśmy to w małym eksperymencie, w którym wrzuciliśmy reflektor do piaskarki, a następnie spróbowaliśmy go spolerować. Zresztą sami zobaczcie!
Cena nowych reflektorów do omawianego modelu była na tyle niska, że jedyną słuszną propozycją z naszej strony było zaproponowanie kupna zamienników. Warto też wspomnieć, że rynek wtórny pełen jest używanych oryginalnych części, których stan niejednokrotnie potrafi zaskoczyć.
Spalona żarówka? A może niedziałający xenon?
Brak oświetlenia znacząco przyczynia się do pogorszenie bezpieczeństwa na drodze i komfortu jazdy. Nasz serwis od wielu lat wyróżnia się długimi godzinami otwarcia, gwarantując szybką pomoc w awaryjnych sytuacjach.