Ciemny Jasny

Czy trzeba wymieniać łańcuch rozrządu?

Na szczęście jest to pytanie, na które nie musimy już często odpowiadać, a jego powtarzalność maleje z roku na rok. Z całą pewnością co do zasadności wymiany przekonał się nasz stały klient, który jest właścicielem świetnie zadbanego Jeepa Grand Cherokee z 2000r. Natomiast to nie wymiana rozrządu była powodem odwiedzin naszego serwisu.

▪ Wycieki oleju silnikowego z obudowy rozrządu,
Samochód:JEEP GRAND CHEROKEE II (WJ, WG)
Wersja silnikowa:4.7 V8 4X4 258KM
Rok produkcji: 2000
▪ Wymiana uszczelki obudowy rozrządu,
▪ Wymiana uszczelniacza wału korbowego,

Zarówno samochód jak i silnik jest nam bardzo dobrze znany. Auto trafiło do nas rok wcześniej z uszkodzonym wałem korbowym oraz panewkami. Klient zdecydował się na zakup i dostarczenie używanej jednostki.

W samochodzie dodatkowo zajęliśmy się dynamiczną wymianą oleju w skrzyni biegów oraz w tylnym moście. Poza tym:

  • Regeneracją alternatora,
  • Wymianą przewodów masowych,
  • Serwisem i uszczelnieniem klimatyzacji,
  • Spawaniem układu wydechowego.

Niestety podczas montażu silnika nie padła decyzja o wymianie rozrządu. Było to podyktowane m.in. warunkami gwarancyjnymi sprzedającego. Zakres możliwych ingerencji w wspomnianym V8 był na prawdę niewielki.

Na szczęście zrządzenie losu sprawiło, że samochód trafił do nas na weryfikację wycieków oleju silnikowego niespełna 12 miesięcy później. Po wymyciu jednostki, a następnie obserwacji potencjalnych miejsc wydostawania się oleju stwierdziliśmy nieszczelność na obudowie łańcucha rozrządu. Dalej już było tylko gorzej. Weryfikacja wykazała:

  • Rozciągnięcie ogniw łańcucha rozrządu,
  • Połamane fragmenty ślizgów prowadzących,
  • Skrajne wysunięcie napinacza łańcucha rozrządu.

Co ile wymieniać łańcuch rozrządu?

Bardzo często producenci nie podają precyzyjnie interwałów wymiany łańcucha rozrządu. Zdarza się, że jego nadmiernie zużycie objawia się:

  • nierówną pracą silnika na biegu jałowym,
  • utrudnionym rozruch silnika,
  • stukaniem po zimnym rozruchu, ustępujące po kilku sekundach,
  • dzwonieniem w okolicach obudowy rozrządu o częstotliwości proporcjonalnej do obrotów silnika.

Jeżeli nie wiesz kiedy wymienić rozrząd lub objawy pasują do listy powyżej koniecznie skontaktuj się z nami. Nasi doświadczeni mechanicy sprawdzą zalecenia dotyczące Twojego silnika oraz wykonają odpowiednią diagnostykę pozwalającą określić zużycie łańcucha rozrządu. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Czy podobał Ci się ten wpis?

Kliknij w gwiazdkę żeby wystawić ocenę.

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba głosów: 15

Jak dotąd nikt nie ocenił tego wpisu. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane posty
Call Now Button