Samochód, który nie powinien poruszać się po naszych drogach
Istnieje spora grupa osób, która chciałyby mieć nietypowe i oryginalne auto. Niewątpliwie takim samochodem jest omawiany dzisiaj kabriolet. Metalowy, zdalnie składany dach wydaje się być idealnym rozwiązaniem oraz kompromisem między standardową konstrukcją, a “cabrio”, które samo w sobie na ogół skrada zazdrosne spojrzenia innych kierowców. Jednak ten model okazał się tykającą bombą.
▪ Problem z pompą otwieranego dachu – została zdemontowana, |
▪ Nieznany check silnika, samochód samoistnie się zamyka, |
▪ Ogólna weryfikacja stanu technicznego pojazdu. |
Samochód: | PEUGEOT 307 CC |
Wersja silnikowa: | 2.0 16V 140KM |
Rok produkcji: | 2005 |
▪ Montaż pompy hydraulicznej dachu + wymiana linek, |
▪ Długa lista napraw, wynikająca z przeglądu technicznego pojazdu. |
Dlaczego stan techniczny auta budził nasze wątpliwości?
Nie, nie, wbrew pozorom nie jest to usterka, do której nawiązuje nagłówek. Jednak z dużą dozą pewności, wierzymy, że jesteś zszokowany równie jak my. Skoro już krążymy przy dachu i głównie zleconej usterce, pozwólcie, że od tego zaczniemy.
Z małej chmury duży deszcz. Czyli na czym polegał problem?
Nasi poprzednicy swoją diagnostykę rozpoczęli najpewniej od weryfikacji pompy, która znajduje się w bagażniku – ukryta po prawej stronie, pod tapicerką. Być może weryfikowany był poziom oleju lub sama wiązka. Tego się już nie dowiemy.
Niestety konstrukcja dachu jak i samego bagażnika w wielu miejscach była wygięta, a elementy montażowe połamane. Kilka z sąsiadujących elementów było demontowane, co tylko utrudniało zweryfikowanie problemu. Jednak naszym mechanikom powoli klarowała się sytuacja i pewność co diagnozy. Najpierw musieliśmy poskładać to co zastaliśmy.
Mamy diagnozę! Winna okazała się… linka
A w zasadzie wodzik odpowiedzialny za blokadę dachu.
Mogliśmy przejść dalej. Jeżeli jesteś naszym klientem, wiesz, że niezależnie od usterek, którymi się zajmujemy nasi mechanicy zawsze zwracają uwagę na stan techniczny Twojego pojazdu. W naszej ofercie posiadamy przeglądy zarówno techniczne jak i przedzakupowe. Nawet jeśli nie zdecydujesz się na tego typu usługę, możesz mieć pewność, że nie przejdziemy obojętnie obok usterki, która może zagrażać Twojemu bezpieczeństwu.
Spójrz na to zdjęcie. Czy coś tu jest nie tak?
Jeśli zauważyłeś/aś nisko osadzone auto, tj. mały prześwit między karoserią, a oponą to masz rację. Jeżeli dodatkowo dostrzegasz fatalny stan tarcz hamulcowych, to musimy Ci przyznać, że jesteś na prawdę świadomym kierowcą.
Ok, a jeżeli na podstawie tego zdjęcia, pozbawionego detali, z zaledwie jedną perspektywą dodatkowo pomyślałeś/aś o oponach, to nie czekaj i dołącz do naszego zespołu!
Weryfikacja stanu technicznego pojazdu
Opracowaliśmy kilkanaście list kontrolnych, w zależności od zleconych usług, dysponowanego czasu bądź sytuacji. Oczywiście zawsze sprawdzamy miejsca w zakresie prac, które wykonujemy. Tu jednak skupiliśmy na bardzo dokładnych oględzinach pojazdu i jak się okazuje była to bardzo dobra decyzja.
Nisko osadzone auto było konsekwencją połamanych sprężyn zawieszenia. Nigdy nie bagatelizuj tego typu usterek. Zdarza się, że pęka zaledwie kilka centymetrów zwoju, jednak niezależnie od tego ryzyko jest ogromne! W naszym serwisie widzieliśmy już przypadki przebitych opon podczas jazdy, a innym razem sprężyny dosłownie wypadały podczas dźwigania samochodu na podnośniku warsztatowym.
Wycieki z rozrządu, uszkodzone zaciski, pęknięte sprężyny, luz na końcówkach
Dodatkowo nie składały się lusterka, zerwana była poduszka silnika, a pasek klinowy, mimo, że wyglądał na nowy kwalifikował się do wymiany. Lista usterek stawała się coraz dłuższa.
Rozwiązaniem okazał się nasz system ratalny
Po zapoznaniu się z raportem technicznym oraz szczegółową wyceną właścicielka auta zdecydowała się na eliminację wszystkich usterek. W kilka minut wypełniliśmy uproszczony wniosek, a po chwili otrzymaliśmy pozytywną decyzję na finasowanie, rozbijając kwotę naprawy na 42 miesiące!
Czas najwyższy na porządny przegląd albo zakup nowych opon? Nie musisz rujnować swojego budżetu – z naszym systemem ratalnym wykonasz wszelkie niezbędne naprawy – to pierwszy warsztat z taką ofertą!
Ile kosztuje przegląd techniczny?
Podstawowy przegląd techniczny (najczęściej wybierany) to koszt 35zł. Sprawdzamy w nim zawieszenie, wycieki, układ hamulcowy, płyny i wiele innych.
bardzo fajnie się czyta. podoba mi się taka nowa forma.
Opłacało się naprawiać?
Mimo, że uzbierało się kilka usterek naprawa była jak najbardziej logicznym wyjściem.